Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dějiny obce Šumná v letech 1789 - 1990 se zvláštním zřetelem k vývoji místního školství a mimoškolních aktivit.
PISKOVÁ, Ester
Tato bakalářská práce pojednává o dějinách obce Šumná v letech 1789 1990, vývoji školství a volnočasových aktivit. Popisuje celkový pohled na dané historické období v obci Šumná včetně vývoje školství, života občanů, místních aktivit, volnočasových organizací a dopady vlivu politických ideologií. Práce je zpracovaná především na základě obecní a školní kroniky.
Historický vývoj školy Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem na pozadí vývoje regionu
Minaříková, Lenka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v obci Lysá nad Labem s přihlédnutím k historickému vývoji města a daného regionu. V práci je popsána rovněž historie města Lysé nad Labem s důrazem na školství. Cílem práce je zmapovat historický vývoj nejstarší lyské základní školy. Hlavními prameny, o které se práce opírá, jsou školní kroniky a pamětní knihy, které uchovává ve svém depozitáři Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem. Práce se zabývá historickým vývojem této školy v konkrétním období, a to v letech 1878-1945. Práce je historického charakteru, při její tvorbě byly proto využívány původní prameny a dokumenty archivní povahy. Metodologicky je práce opřena o historickosrovnávací metodu, taktéž analýzu i syntézu. Historická práce není dělena na teoretickou a praktickou část, ale je převážně teoretického charakteru. Klíčová slova: Historický vývoj, základní vzdělávání, primární dokumenty (kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, dobové materiály), zákonné normy, Lysá nad Labem a regionální dějiny.
Vývoj školství na Pelhřimovsku se zaměřením na malotřídní školu v Častrově
Kovářová, Hana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce bylo na základě použitých školních kronik zpracovat vývoj malotřídní školy v Častrově v okrese Pelhřimov a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci ve škole. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih a v širším pohledu také celému regionu Pelhřimovsko. Praktická část popisuje projekt realizovaný se žáky této školy. Cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Častrově a zapůsobit na jejich vztah ke škole i k místu, kde žijí.
Historický vývoj školy Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem na pozadí vývoje regionu
Minaříková, Lenka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v obci Lysá nad Labem s přihlédnutím k historickému vývoji města a daného regionu. V práci je popsána rovněž historie města Lysé nad Labem s důrazem na školství. Cílem práce je zmapovat historický vývoj nejstarší lyské základní školy. Hlavními prameny, o které se práce opírá, jsou školní kroniky a pamětní knihy, které uchovává ve svém depozitáři Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem. Práce se zabývá historickým vývojem této školy v konkrétním období, a to v letech 1878-1945. Práce je historického charakteru, při její tvorbě byly proto využívány původní prameny a dokumenty archivní povahy. Metodologicky je práce opřena o historickosrovnávací metodu, taktéž analýzu i syntézu. Historická práce není dělena na teoretickou a praktickou část, ale je převážně teoretického charakteru. Klíčová slova: Historický vývoj, základní vzdělávání, primární dokumenty (kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, dobové materiály), zákonné normy, Lysá nad Labem a regionální dějiny.
Vývoj školství na Pelhřimovsku se zaměřením na malotřídní školu v Častrově
Kovářová, Hana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce bylo na základě použitých školních kronik zpracovat vývoj malotřídní školy v Častrově v okrese Pelhřimov a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci ve škole. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih a v širším pohledu také celému regionu Pelhřimovsko. Praktická část popisuje projekt realizovaný se žáky této školy. Cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Častrově a zapůsobit na jejich vztah ke škole i k místu, kde žijí.
ŠKOLSTVÍ V BOROVANECH V LETECH 1918-1948 VE SVĚTLE KRONIK
KLEČATSKÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj školství a vzdělávání v Borovanech mezi lety 1918-1948. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které na sebe chronologicky navazují a obsahují popis vývoje školství v Borovanech podle informací, které pocházejí především ze školních kronik. Tyto kapitoly jsou pak dále tematicky členěny. Na začátku práce je popsána historie města a jeho školství, které slouží k obecnému pohledu na toto téma. Následují další kapitoly, které jsou zaměřeny přímo na konkrétní období, ve kterých je zmapováno dění, které ovlivnilo školství v Borovanech. Jde především o období po vzniku samostatného Československa, druhé světové války a období poválečné. Práce by měla přispět ke zmapování vzdělávání v Borovanech v období 1918-1948.
Počátky a vývoj vzdělávání v Jindřichově Hradci
ŠIMKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá vznikem a vývojem školství ve městě Jindřichův Hradec. Krátce popisuje dějiny města a zmiňuje rozvoj školské soustavy v českých zemích. Sleduje vznik školských zařízení v Jindřichově Hradci od jeho počátků ve středověku až po vyvrcholení v podobě vysokoškolského učiliště. Největší pozornost je sice věnována chloubě zdejšího školství - gymnáziu s jeho čtyřistaletou historií, snažím se však při tom nevynechat žádnou ze škol, které v průběhu staletí ve městě vznikly. Studie dokládá důležitost Jindřichova Hradce jako školského centra nadregionálního významu
Historie nižšího školství v Týně nad Vltavou a okolí
LEVÍNSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá vývojem školství a historií konkrétních škol v Týně nad Vltavou a okolí do konce 19. století. Nejdříve nás provede stručnou historií regionu a později vývojem školství během určitých časových období. V poslední části je popsána historie vybraných škol. Popis vývoje školství v Týně nad Vltavou se zabývá historií, budovami školy a jejich správou, učiteli, jejich platy a povinnostmi a také významnou osobností českých dějin K. A. Vinařickým. Historie vesnických škol přináší dostupné historické údaje a události. Školy na Modré Hůrce, Kolodějích nad Lužnicí a Křtěnově byly zrušeny. Budova staré školy v Křtěnově dosud stojí, spolu s kostelem a farou, jako připomínka zmizelé obce, která musela ustoupit stavbě JE Temelín. Jednotřídní základní škola v Neznašově a dvoutřídní základní škola v Žimuticích stále slouží svému původnímu účelu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.